søndag 2. september 2012

Dekorere med silhouetten- How to.

Mange har spurt med etter en forklaring på hvordan det virker å dekorere klærne med silhouette maskinen min. Har satt sammen en liten kort forklaring her:

Først lager du ønsket design i silhouette programmet. Du kan også kjøpe ferdige design om du ikke ønsker å lage selv. Husk å dele opp hver enkelt farge hver for seg, for dette må printes i en og en farge. 
Programmet vil vise deg hvilke innstillinger o.l. man bruker til klær, papir o.l.

Så sender du det til maskinen som skjærer ut ønsket design.

Ta av overskudsvinyl slik at du bare har motivene på den blanke plastikken.
 Her er mine deler....
 Legg på et og et lag...men den klissete siden ned.
 Legg et bommullstoff over og stryk noen sekunder.
 Ta av plastikken. Gjenta med alle deler, og avslutt med å legge bomullskluten over hele motivet og PRESS så hardt du kan mens du stryker frem og tilbake noen sekunder.
 Voila...det er ferdig.
 Her er min ferdige kjole. Laget i stoffer fra textart og jny. :)

Photobucket

2 kommentarer:

Lykke sa...

Nydelig kjole!

Hadde bare Silhoutten virket, så kunne jeg lagd slike flotte applikasjoner jeg og - dette kan du :D

Ninne sa...

Så bra du har laget en forklaring på dette. Må snart få prøvd dette jeg også. Du lager utrolig mye fint, og når det kommer til trykk er du en stor inspirasjon.

Blog Widget by LinkWithin